Tuesday, May 12, 2009

Čokoladni keksići

Evo, konačno se i ja pridružujem blogerskim igricama, čemu se već duže vrijeme veselim. Ajme koliko nas je, pokrenula je Monsoon sa bloga Dalmacija down under, ovomjesečna tema je čokolada koju je izbrala naša domaćica Sanela sa bloga U mojoj kuhinji 2. Čokolada je definitivno tema nad temama, nudi tisuću mogućnosti i kombinacija i nema gdje je nema. Kod mene svi vole čokoladu, prije smo ju prakticirali na način odmotaj pa pojedi, a sada ju više nitko ne želi tako kao gotov proizvod, veća samo dolazi u obzir u kolačima, tortama i keksima.
Već duže vremena kemijam dobar čokoladni keksić, da ne bude suh i tvrd, dakle sočan i mekan. Rezultat je fantastičan, svakim danom je sve mekši, time i sočniji, a kako sam tijesto zaboravila izvaditi iz hladnjaka nakon cca 2 sata, jer sam radila sto stvari odjednom, ostalo je cijelu noć na hlađenju što se pokazalo kao pun pogodak, i tako sasvim nenamjerno došla sam do još jedne tajne uspješnog čokoladnog keksića. Tijesto je poprilično mekano zbog otopljene čokolade i što duže stoji na hladnom mjestu, ono postaje čvršče i samim tim podatnije za valjanje jer se čokolada spaja s ostalim sastojcima - ukoliko želite modlicama vaditi oblike, ukoliko ne želite, dovoljno je da odstoji pola sata do sat vremena i onda pobrašnjenim rukama oblikovati kuglice ili štapiće.


Evo i recepta za tijesto za cca 50 keksića:
120 g čokolade za kuhanje
300 g brašna
1 žličica sode bikarbone
1 žličica praška za pecivo
120 g maslaca
200 g šećera
2 jaja
30 g gorkog kakaa u prahu


Čokoladu otopite na pari i ostavite da se skroz ohladi, dakle kad se počne zgušnjavati spremna je za dodati u smjesu, tako ćete dobiti male grudice čokolade u keksićima. Brašno, kakao,sodu i prašak za pecivo promiješajte. U drugoj posudi mikserom izradite maslac, dodajte mu šećer, dobro izradite pa dodajte jedno po jedno jaje i sve dobro promiješajte. Zatim dodajte skroz ohlađenu čokoladu i izmiksajte smjesu. Malo po malo dodavajte brašno i miješajte dok ne dobijete jednoličnu smjesu. Podijelite je u dvije kugle, zamotajte u prozirnu foliju i stavite u hladnjak na 2 sata, a ne bi bilo loše tijesto ostaviti preko noći u hladnjaku, jer je smjesa poprilično mekana i čim duže stoji na hladnom, biti će podatnija za valjanje. Tijesto još premjesite na pobrašnjenoj podlozi, tanko razvaljajte na cca pola cm i raznim kalupima vadite oblike, stavljajte ih na pleh obložen pek papirom i pecite cca 10 minuta na 180 stupnjeva. Ako vam pećnica dobro peče, potrebno je i manje vremena, cca 7 minuta. Moraju biti mekani kada ih izvadite. Ostavite da se ohlade, premjestite u limenu kutiju, pazite da ih ravno složite, jer su mekani, pa se mogu iskriviti.


11 comments:

  1. Obozavam tvoje postove, uvijek naucim nesto novo! Keksici izgledaju fantasticno!

    ReplyDelete
  2. Wow, koja fotka :))))
    U keksice ne sumnjam, za to si pravi majstor :)

    ReplyDelete
  3. "prvo pa muško" - keksići su prekrasni i fotka također:))

    ReplyDelete
  4. jako mi je drago da si se pridruzila igricama i znala sam da ce to biti sa keksicem za koje si zaista majstor... ovi, kao i svi tvoji keksici u ostalom, izgledaju fenomenalno... :)

    ReplyDelete
  5. Bas je efektan taj jednostavan oblik. Ja iskreno sam totalni duduk za kekice, uvek mi podje nesto napoako.

    ReplyDelete
  6. lovely , i like the shape !

    ReplyDelete
  7. Divni su! Elegantni i fini!

    ReplyDelete
  8. predobri su...kod nas bi ovako nešto planulo za čas :))

    ReplyDelete
  9. Prelepi su, a fotka je totalno sik!

    ReplyDelete
  10. ma prekrasni su ti, sastojci pun pogodak, a fotka divna..

    ReplyDelete