Sunday, November 22, 2009

Žele bomboni od limete/ Lime jelly candies

ENGLISH VERSION BELOW
Na opće veselje mog mališe konačno sam napravila ove žele bombone iz kućne radinosti, iako nam bomboni ispadaju iz svih mogućih ladica u kući. Bomboni su mu broj 1 od svih dječjih slatkiša, pošto čokoladu ne voli, i toga uvijek mora biti u kući i nikad ih dosta. Najviše volimo kikiće i sa njima se uvijek opskrbimo kada dolazimo iz Zagreba, a ovdje vlada pravo carstvo gumenih bombona svih boja, oblika i vrsta. Volimo ih jesti, iako mi je stalno pred očima sastav (kojeg naravno pola ne razumijem, a činjenica što ne razumijem što se nalazi unutra me najviše i plaši:)). Ovo je sigurno manje štetna verzija od onih kupovnih bombona (odnosno sigurno malo zdravija verzija od kupovnih), barem što se tiče žele bombona, a okusom smo svi ostali oduševljeni. Inače volim kiselkaste stvari, a limetu pogotovo i moram priznati da sam se oduševila okusom, bojom i izgledom ovih bombona.

120 ml vode
400 g šećera
2 i pol žlice želatine u prahu
60 ml hladne vode za otopiti želatinu
180 ml soka od limete
nekoliko kapi zelene prehrambene boje
šećer za valjanje

Pleh veličine 21 x 21 cm premažite maslacem. Vodu i šećer stavite u posudu i kuhajte na srednjoj vatri dok termometar koji ste stavili sa strane posude ne dosegne temperaturu od 123 stupnja. Želatinu otopite u hladnoj vodi i ostavite da stoji oko 5 minuta, i onda ju dodajte u sirup od šećera i vode. Maknite sirup sa vatre, umiješajte sok od limete i par kapi zelene boje i dobro promiješajte pjenjačom.
Ulijte smjesu u pleh, i ostavite par sati da se stisne (ja sam ostavila da se ohladi na sobnoj temperaturi, i stavila preko noći u hladnjak). Kad se smjesa stisnula, nožem režite kockice i uvaljajte ih u fino mljeveni kristlni šećer. Od ove smjese dobije se oko 50 kockica.

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""'
LIME JELLY CANDIES (about 50 pieces)

120 ml water
400 g granulated sugar
2 1/2 tablespoons gelatin
60 ml cold water
180 ml lime juice
several drops green food coloring
superfine sugar for coating

Butter the baking pan (21x21cm) and set aside. Combine water and sugar in a saucepan and clip thermometer to the side of the pan. Cook over medium heat until the mixture reaches 123 C. Soak gelatin in the cold water in a small bowl for about 5 minutes, then add to cooked syrup. Remove from the heat, add lime juice and food coloring, and use whisk to blend mixture. Pour mixture into prepared baking pan. Set aside for several hours or until firm. Cut the jello into squares, and roll in superfine sugar.

21 comments:

  1. Fantastično! :)
    Volim žele, moram ovo da probam :)

    ReplyDelete
  2. perfect colour :) good recipe :)

    ReplyDelete
  3. Slazem se mamajac! Odmah su mi "upali u oci" :)

    ReplyDelete
  4. Mnogo su dobri,i ja se slažem da su i zdraviji od kupovnih,u koje se stavljaju kojekakva veštačka sredstva.

    ReplyDelete
  5. Super su ti ispali, ali ja od kad znam za sebe čim vidim gumene bombone odmah mi prođe neka struja kroz tijelo.. ne bi ih mogla nikako jesti..

    možda ovi iz kućne radinosti imaju bolji okus.

    stvarno imaš zlatnu ruku .. :)

    ReplyDelete
  6. Joooooj, di me nađe! :))
    Među nama, boja je strašna :(, ali limeta i to opravdava, a ja se mogu doslovce fiksati njenim mirisom.

    ReplyDelete
  7. Kako su dobri! Dijete u meni ovakvim stvarima ne može odoljeti. Inače ja i kolega u uredu imamo ritual da svaki dan na pauzi kupimo jedno mini pakiranje gumenih bombona. Oni nam pomognu da izdržimo do kraja dana. :)
    Mogla bi ga iznenaditi domaćim želeićima. :)

    ReplyDelete
  8. Moje bi se dete raspametilo kad bi ovo ugledalo. Sjajno!

    ReplyDelete
  9. oduševljena sam idejom i bojom! savršeno!

    ReplyDelete
  10. Svaka ti cast Majstorice mila!

    ReplyDelete
  11. prekrasni! divno izgledaju, a k tome jos i domaci. ma super!

    ReplyDelete
  12. meni ovi bonkasi super izgledaju , vjerujem i u okus, a da su zdraviji od kupovnih to je zasigurno točno. Mislila sam da ide više želatine koju baš i ne ljubim , ali uz ovaj omjer sigurno ću ih i ja uskoro isprobati. Odlično !!

    ReplyDelete
  13. eh jati napraih ove ljepe bombone prosli vikend svisu bili odusevljeni mene su cak dve pripale ali budem pravila ih opet u razlcite boje i ukuse pa javim kako proslo

    ReplyDelete