Tuesday, October 20, 2009

Halloween cookies

ENGLISH VERSION BELOW
Keksiće bi stvarno mogla peći svaki dan, a ukrašavati ove male ljepotane mi je bio još najveći gušt. Nisam baš neki ekspert za crtanje, ali ovdje u stvari i nema puno crtanja, već čisto nanošenje icinga i miješanje boja kako bi se dobila željena nijansa. Duhići su me potpuno osvojili, kao i male bundevice, a tu su i šišmiši i vještice. Ovako su izgledale pripreme za Halloween kod nas doma. Za cca 30 keksića, potrebno Vam je:
250 g brašna
100 g šećera
1 jaje
pola vrećice praška za pecivo
125 g maslaca

U multipraktiku promiješajte brašno sa praškom za pecivo, pa dodajte šećer i dobro promiksajte. Dodajte hladan maslac narezan na kockice, promiksajte, dodajte jaje i sve dobro izmješajte. Tijesto oblikujte u kuglu, zamotajte ga u plastičnu foliju i stavite u hladnjaka na pola sata. Nakon što se tijesto ohladilo, malo ga izradite na pobrašnjenoj površini, razvaljajte i kalupima izrezujte željene oblike. Pecite ih na 180 stupnjeva, cca 7-1o minuta, pazite da ne potamne. Ohladite ih, i ukrašavajte icingom po želji. Ja sam u šećer u prahu stavila malo mlijeka i boje koje su mi bile potrebne. Za crnu boju promiješajte crvenu i plavu, a za boju bundeve promiješajte crvenu i žutu. Icing bi trebao biti što gušči tako da se ne razljeva po krajevima keksića, a i da se brže stvrdne. Ostavite da se icing do kraja osuši prije nanošenja druge boje.
Kad sam na blogu Coffee and vanilla naišla na ovu ideju, jednostavno sam ih morala napraviti, nisu baš za prezentabilni za djecu, ali za nas odrasle definitivno jesu. S originalnim tijestom nisam bila zadovoljna (za probu sam radila pola smjese i prstići su se raširili i slegnuli), pa sam napravila svoje tijesto koje se pokazalo odlično, jer je zadržalo oblik kakav je bio i prije pečenja. Malo crvene boje, badema i prstići su kao pravi. U originalnom receptu, umjesto crvene boje prstići se poslužuju uz voćni sos ili dzem (kao dip). Za 30 tak prstića potrebno Vam je:


200 g brašna
100 g maslaca
1 jaje
1 žličica mljevenog djumbira
25 g smeđeg šećera
50 g bijelog šećera
30 polovica oguljenog badema
malo crvene boje
U multipraktik stavite brašno, obje vrste šećera i djumbir, dobro promiješajte i dodajte hladan maslac, narezan na kockice. Opet sve dobro promiješajte, pa dodajte jaje i promiksajte. Tijesto oblikujte u kuglu, zamotajte u prozirnu foliju i stavite u hladnjak na pola sata do sat vremena. Uzimajte po malo tijesta, pravite oblik prsta (trebao bi biti malo tanji od pravog prsta), utisnite badem kao nokat, i pecite na 180 stupnjeva oko 10 minuta. Ohladite ih na žici i ukrasite po želji crvenom bojom.

Imam brdo silikonski kalupa, koji su definitivno neupotrebljivi za muffine i slična tijesta, i kad sam kod Ljilje sa bloga Chocolate dust vidjela njezine praline, halloween kalupi su dobili svoju svrhu, konačno.
Otopila sam čokoladu, premazala u dva sloja dno i stranice kalupa, napunila ju kremom, u ovom slučaju je to marshmallow od jagode i prekrila čokoladom površinu. Ostavila sam u hladnjaku par sati da se ohladi i istisnula iz kalupa.

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

HALLOWEEN COOKIES (pumpkin, ghost, witch and bat)

250 g flour
100 g sugar
1 egg
7 g baking powder
125 g butter

Whisk together flour and baking powder in a food processor. Add sugar and mix well. Stir in cooled, sliced butter and mix until combined, add egg and mix again. Wrap the dough in plastic and refrigerate for 30 minutes. On a well floured surface roll the dough. Using cookie cutters, cut into desired shapes. Bake in 180 C oven for 7 to 10 minutes. Remove and cool on wire racks.
For the glaze, in a medimum bowl stir together the powdered sugar and enough milk to make mixture of glazing consistency. Spread the top of each cooled cookie with some of the glaze. Allow glaze to cool completely. Makes about 30 cookies. For pumpkin colour mix red and yellow, and for black colour mix red and blue colour.

HALLOWEEN BLOODY FINGERS (origin recipe from Coffee and vanilla)

200 g flour
100 g butter
1 egg
1 tsp ground ginger
25 g brown sugar
50 g white sugar
30 blanched almond halves
red colour

Whisk together flour, white and brown sugar, ginger and baking powder in a food processor. Stir in cooled, sliced butter and mix until combined, add egg and mix again. Wrap the dough in plastic and refrigerate for 30-60 minutes. Shape fingers, press an almond half in each cookie. Bake in 180 C oven for 10 minutes. Remove and cool on wire racks. Decorate with red colour. Makes 30 fingers.

30 comments:

  1. Uvau, sve mi je divno! Preslatki su duhići i bundeve, a prsti su baš pogođeni za klince! :)
    Ipak najviše od svega su me oduševite praline! Izgledaju savršeno! :)

    ReplyDelete
  2. Praline su savršene,prsti su mi extra a i sve ostalo!

    ReplyDelete
  3. Duhici su stvarno da se zaljubis na prvi pogled :) A praline su za onu dublju ljubav... Divne su!

    Prstice si majstorski napravila, ali meni je cela ta kultura slavljenja halloweena malo strana i nisam jos uspela da pronadjem neki smisao u tome, ustvari nisam se ni trudila [blush], i nesto nisam sigurna da bih volela da gricnem keksic-prstic ;)

    ReplyDelete
  4. Duhići su mi prekrasni, ali prstiće ... ne znam. Važno je da ste svi uživali!
    Ne slavim Hlloween, nisam odrasla s tim i ne vidim razloga!

    ReplyDelete
  5. hvala cure:))
    Majo i Snjezo, niti ja nisam odrasla uz Halloween, niti sam ga "slavila", ali u ovom okruzju ovdje u kojem smo mi, to je tradicija, pa gdje si tako ces. Za NL nisam sigurna koliko se oni drze toga, jer nismo bas u njihovim tradicijama, niti smo nesto povezani s njima, ali u "nasim" skolama i vrticima Halloween je zastupljen ne bas, ali skoro pa kao Thanksgiving day ili 4th of July i slicno..Sve za djecu..

    ReplyDelete
  6. Fenomenalno je sve.. ali prsti su mi neprevazidjeni..:)))))

    ReplyDelete
  7. Joj kako su slatki :)
    osim onih prstića...brrrrrr, da se naježiš, skinula si ih u originalu. Svaka čast!!
    I ja se kao spremam da budem u fazonu da napravim nešto za Halloween :)ali hoću li, to je već pitanje hahahah

    ReplyDelete
  8. Wow, they are so sweet I love all of them :)

    ReplyDelete
  9. Jasenka,pravila bih prste,jesi zareze uradila sa tankim nožem?
    Dosta su tamni jesi stavljala i integralno brašno?

    ReplyDelete
  10. Vera, tocno radi sastojke po receptu, a tamniji su zbog smedjeg secera. Da, s tankim nozem sam radila te zareze, nadam se da ce ti se svidjeti:)))

    ReplyDelete
  11. pre pre preslatki su! tako sam bila sretna kad sam vidjela da si objavila ovakav post... obožavam halloween i tužna sam jer kod nas nije toliko zastupljen... nigdje nema ovakvih kalupića ni ničeg sličnog :(
    svi keksići izgledaju krasno, a prstići i praline su me oduševili! :)

    ReplyDelete
  12. Ajme divote ... A kad da daođemo na party ? :)

    ReplyDelete
  13. Hahaha! How funny!! Everything looks gorgeous, but the fingers... Eeeeewwww!!!

    ReplyDelete
  14. ideeeš! predobri su ovi keksići! duhići su mi najslađi, a prsti su mi prestrašni...nisam sigurna da bih uspjela jednog u usta stavit :)) praline su posebna priča...fenomenalno!!

    ReplyDelete
  15. Svaka čast! Samo prstiće bih preskočila. :)

    ReplyDelete
  16. Ako smijem komentirati , meni je to premorbidno, i dobro bi razmislila prije nego bi to u svoja usta stavila!

    ReplyDelete
  17. Hvala cure:)
    Nado, zato postoje komentari... ovo su HALLOWEEN keksici, a kome je morbidno nece ih niti peci, a kamoli staviti u usta:) ili ce jednostavno preskociti post...

    ReplyDelete
  18. O Bože!
    Fenomenalno!
    T. ovo nije vidjela, inače bi me izmaltretirala da pokušamo...:))

    ReplyDelete
  19. sve si uradila perfektno,!!!prsti su mi poznati,ali tvoji su zaista toliko slicni,,uuuh..no pralinice bih mogla u avko doba !!:))

    ReplyDelete
  20. What a great looking cookies. Glad you tried them. I made fingers again this year and they come out even better, unfortunately I did not get a chance to take photos before they disappeared but made some corrections in the recipe ;)

    ReplyDelete
  21. Odlično napravljeno!!! Svaka čast! Ali kako se radi maershmallow od jagode ili je to kupljeno gotovo?

    Hvala unaprijed :)

    ReplyDelete
  22. hvala puno:) marshmallow je kupljen gotov, pa nazalost nema recepta:)

    ReplyDelete