Saturday, October 17, 2009

Krema od lješnjaka/Hazelnut cream

ENGLISH VERSION BELOW
Ovaj mjesec istražujemo Majin blog, i za početak sam izabrala ovu kremu od lješnjaka. Lješnjake kao i sve orašaste plodove jako volim, tako da sam znala da će mi se ova krema svidjeti. Ja sam isto smanjila količinu mlijeka, i to poprilično, jer nisam imala ideju kako da poslije upotrijebim takvu rijetku kremu, a sa gušćom kremom se može puno toga. Sve je teklo po planu, osim što ju nisam blendala jer su mi lješnjaci bili fino samljeveni, pa sam ju samo procijedila kroz cjediljku. Okus je bio fantastičan, jedino što ću drugi put smanjiti količinu šećera, jer na takvu malu količinu mlijeka nije potrebno toliko šećera, dovoljno je slatka sama po sebi od čokolade. U svakom slučaju, odličan recept i odlična krema, i čekam duet:))

500 ml slatkog vrhnja za šlag
200 g šećera
200 g bijele čokolade
200 g preprženih lješnjaka
50 - 250 ml dugotrajnog mlijeka

Pećnicu zagrijte na 200 stupnjeva, u pleh poslažite lješnjake u jednom sloju i pecite ih cca 15 minuta, dok ljuskice ne potamne. Stavite ih u kuhinjsku krpu, zamotajte ju i trljajte ih dok se veći dio ljuske ne skine. Ostakak ljuske očistite i lješnjake sitno sameljite u multipraktiku.
Slatko vrhnje za šlag i šećer stavite kuhati. Kad se šećer rastopi smanjite vatru pa dodajte čokoladu i miješajte dok ne rastopi. Dodajte mljevene lješnjake i na slaboj vatri kuhajte stalno miješajući dok smjesa ne postane gusta. Maknite s vatre i dodajte mlijeka po potrebi, do željene gustoće. Kad se malo ohladi prebacite u multipraktik i izmiksajte dok se ne izgube mrvice lješnjaka i krema postane glatka. Ako u kremi ima ljuskica od lješnjaka, procijedite ju.

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
HAZELNUT CREAM (origin recipe)
500 ml whipping cream (unwhipped)
200 g sugar
200 g white chocolate
200 g toasted hazelnuts, finely ground
50-250 ml long life milk

Preheat oven to 200 C. Place hazelnuts in a single layer on a shallow baking pan. Toast until the skins are almost black, about 15 minutes. Wrap hot hazelnuts in a clean kitchen towel, and rub until most of the skin have come off. Process nuts in the bowl of a food processor.
Boil the whipping cream and sugar, in a medium bowl over the low heat, until the sugar disolves.
Add white chocolate, stir until the chocolate is melted. Add hazelnuts, stir and cook over the low heat until the mixture is thick and creamy. Remove from the heat, add milk until you find your desired consistency, cool and process again till smooth and creamy. Strain the mixture.
Note: I added only 50 ml milk, because I wanted to have creamy spread consistency.


18 comments:

  1. i meni je ovaj receptić zapeo za oko samo ga još nisam stigla isprobati :) fotke su predivne! sad bih rado smazala malo ove kremice iako je kasno :)

    ReplyDelete
  2. Kakve su ti fotke!!!! Imas lesnik u dvoristu?! Super si je ispalo sve!

    ReplyDelete
  3. fenomenalno izgleda... i meni je kremica zapala za oko ali necu je stici sada isprobati...

    ReplyDelete
  4. Obožavam lješnjake, a i mom dragom su oni najdraži od svih orašastih plodova. Mislim da bi i ja mogla isprobati ovu kremu, samo ne da mi se čistiti lješnjake. :)
    Prekrasno izgleda ova krema, a fotke su divne. :)

    ReplyDelete
  5. Super izgleda.. Ja upravo gledam blog što bi mogla skuhati.. Valjda ću stići :(

    ps
    fotke su ti fenomenalne

    ReplyDelete
  6. I ja sam bacila oko na nju,samo ne verujem da ću je praviti,jer neznam za sta da je iskoristim.Šta si ti planirala sa njom?

    ReplyDelete
  7. Meni je ovaj recept promakao :( a deluje mi tako interesantno. Lešnike imam, imam ih u selu, pa ću verovatno da isprobam i ovo pored ostalog što sam planirala.
    Fotke su ti super, ali to je za tebe standardno i uobičajeno. :)

    ReplyDelete
  8. Baš me čudi da mi je kod Maje ovo promaknulo. Ako stignem, probam! Divno izgleda!

    ReplyDelete
  9. Lovely this cream , i'll take note of it !

    ReplyDelete
  10. joooj, ja još ništa nisam uspjela isprobati...sve mi se sviđa i nikako se ne mogu odlučiti što bih...ova krema je definiticno u top 5 :) fenomenalno ti je ispala!

    ReplyDelete
  11. hvala cure:))
    majo, nemam ljesnjak u dvoristu, ali ga zato drugi imaju:)))
    Vera, za sada ju mazemo dok ne smislim gdje bih ju mogla ubaciti:))
    hvala cure:)

    ReplyDelete
  12. I ja bih kada bi je napravila mazala deci na hlebić,mislim da je ukusnija od eurokrema.

    ReplyDelete
  13. Uuu, de nadje ove silne lesnike! :) Bas ti zavidim!

    ReplyDelete
  14. Kako su ti lepe slike, predivne. Kremica bas fino izgleda, mozda bi i u kolace mogla da se doda. Lesnici su pravi delikates, sa njima nista ne moze da omane.

    ReplyDelete
  15. Pravila sam kremu i zaista je ukusna, ali mi je prerijetka za ista napraviti s njom, osim eventualno kao preljev. Zato sam dodala zelatinu i kad se krema stisnula namazala je po biskvitu. Bilo je odlicno, svima se svidjelo. Ana

    ReplyDelete
  16. krema je odlična! :) ja sam radila pola smjese i dodala sam dvije žlice gustina jer je bila malo rijetka, i ispala je savršeno!

    ReplyDelete
  17. Odlično!

    Samo, ja sam do sada kremu od lješnjaka i oraha pravila jednostavinije:)

    1 litar mlijeka trajnog
    0,5 kg lješnjaka (potrebno ih je usitniti da budu kao griz)
    250 gr šećera
    To sve zamiješati i staviti na platu dok ne proključa, a zatim oko 45 minuta smanjiti temperaturu i povremeno miješati dok ne ispari višak tečnosti...
    Ne treba za ovo gustin ni vrhnje ni ikakvi dodaci... Možda 1 žlica kakaa :)
    U slučaju da ne možete čekati da se ukuha u čvršću smjesu, ne miješajte nekoliko minuta i onaj gusti dio će isplivati

    Ovaj recept je zdraviji i prirodniji i rezultira bogatim mirisom lješnjaka kroz cijelu kuću :)

    Pozdrav

    ReplyDelete
  18. Da li bi ova krema bila dobra kao jedan sloj file na biskvitu za tortu (naravno, sa manje mlijeka da bude gušća)? Ili bi iscurila?

    ReplyDelete