Monday, February 22, 2010

Ruske kape - šubare / "Russian hats" - buttercream mini cakes with coconut

ENGLISH VERSION BELOW
Ovaj mjesec u sklopu FBI rukavica istražujemo Masaterin blog Recepti iz moje bilježnice.
Snježanin blog prepun je finih i ukusnih jela i kolača, a osim domaćeg kruha koje sam već davno isprobala i fenomenalnih čupavaca, odluka je pala na Ruske kape ili šubare, koje su nas oduševile. Ruske kape sam sad prvi put radila jer ih obično radi moja mama, a i nekako sam sklonija pravljenu torti nego kolača. Jedan od razloga je što ne znam baš lijepo i ravnomjerno izrezati kolač, a kod torte baš ne mogu puno pogriješiti. Dakle, šubare su planule prebrzo, prefine su i jako dekorativne, naizgled se čini da ima puno posla, a u stvari uopće nema i što je najbolje odmah se mogu konzumirati :) Potrebno Vam je slijedeće:

Tijesto za dvije kore (originalni recept)
12 jaja
12 žlica šećera
10 žlica vode
3 žlice kakaa u prahu
pola praška za pecivo
25o g brašna

Bijela krema
0,5 l mlijeka
5 žlica brašna
1 vanilin šećer
15o g šećera
125 g margarina
100 g šećera u prahu

Glazura
100 g čokolade za kuhanje
5o g margarina
2 žlice ulja

150 g kokosa

Pećnicu zagrijte na 180 C. Za tijesto umutite bjelanjke sa 50 g šećera. Žumanjke i 100 g šećera pjenasto umutite, dodajte vodu, brašno izmiješano s praškom za pecivom i kakao kojeg ste prosijali. Na kraju lagano dodati snijeg od bjelanjaka. Dva lima od pećnice obložite papirom za pečenje te stavite peći u zagrijanu pećnicu svako tijesto po 20 min na 180 C.

Za kremu skuhajte mlijeko, brašno, 150 g šećera i vanilin šećer. U ohlađenu smjesu dodajte pjenasto izrađeni margarin sa 100 g šećera u prahu. Od biskvita režite krugove sa najmanjom čašom ili kalupom. Spojite po dva kruga kremom, premažite kremom stijenke spojenih krugova i uvaljajte u kokosovo brašno. Na kraju gornji dio šubara premazati čokoladnom glazurom.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

RUSSIAN HATS - buttercream cakes with coconut (origin recipe here)

For the two cake layers
12 eggs
12 tbs sugar
10 tbs water
3 tbs s cocoa powder
7 g baking powder
250 g flour

Butter cream
500 ml milk
5 tbs flour
1 vanilla sugar
150 g sugar
125 g butter
100 g confectioner`s sugar

Chocolate glaze
100 g dark chocolate
50 g butter
2 tbs oil

150 g coconut flour

For the two cake layers
Preheat oven to 180 C. Line two 33 x 34 cm pans with baking paper. Sift together flour, baking powder and cocoa. Beat the egg whites until soft peaks form, gradually add 50 g sugar. Beat the egg yolks and 100 g sugar, add water and flour mixture. Mix well until smooth. Gently fold in the egg whites. Pour the batter equaly between two baking pans and bake for 20 minutes or until a toothpick inserted in the center comes back clean. Let it cool and cut out small rounds with glass or cookie cutter.

Butter cream
Combine milk, flour, 150 g sugar and vanilla sugar in a medium saucepan set over medium heat. Cook and stir until thick, let it cool. Combine butter and 100 g confectioner's sugar and beat until well combined and fluffy. Add the butter mixture into cooled milk and flour mixture, beating to spreading consistency. Spread top of each round with cream, then top with another round. Frost the sides of cake and roll each cake into coconut flour.

Chocolate glaze
Melt chocolate, butter and oil in a bowl set over barely simmering water. Spread top of each cake with chocolate glaze. Let it cool.

26 comments:

  1. savrsene!!!Jos kad ih nisam jela,a tako su fini!!Moram probati nekad tvoj recept!:)

    ReplyDelete
  2. sorry,ja prvo vidjela slike,pa komentirala,pa tek onda citala da je ovo recept od Masatere!:):)

    ReplyDelete
  3. they are so attractive and delicious :)

    ReplyDelete
  4. prekrasno izgledaju! nisam ih još nikad pravila s kokosom jer ih više volim s mljevenim orasima, ali ni ovako nisu loše :) sad bi mi dobro došle 1-2-3 :))

    ReplyDelete
  5. ne bi rekla da ti ne ide pečenje kolača :) super izgledaju.

    ja nemam živaca za te kolačiće koji se moraju pojedinačno ukrašavati :)). za to je zadužena mama

    ReplyDelete
  6. wow che meraviglia!! mi mangerei lo schermo del computer!!! complimenti!

    ReplyDelete
  7. Prekrasni su a i slika je!
    Jela sam ih i znam da su dobri. Stvarno su atraktivni ali nisam pravila, meni muka dođe kada mi ostanu oni dijelovi između krugova. Što s njima? Pojesti ih? A, ko će ih pojesti? Ja! Ne, hvala lijepa, od jazuka se najviše deblja!

    ReplyDelete
  8. Šta da kažem osim da mi je čast što si ih ovako krasno napravila i slikala !! Hvala ti puno na učestvovanju! Sjećam se kruha i čupavaca, posebno mi se svidio kruh u onoj krasnoj košarici sa natpisom :)
    Snježo, ti okrajci i mene muče, pojedu klinci ali mislim da ih ipak ja najviše pojedem još dok su kolačići u izradi :P

    ReplyDelete
  9. Jako lepa prezentacija i odabir.Masatera ima dobre kvalitetne recepte.U tvom izvodjenju savrseno!

    ReplyDelete
  10. Svaki put kad pomislim da si dosegla vrhunac s fotografijama ponovno me oduševiš novima. Ovo izgleda toliko predivno da sam odmah dobila želju raditi šubare. Zbilja predivno. :)
    Inače izgleda, da Shangri La i ja, osim imena i Olympusa, dijelimo i nesklonost prema izradi ovakvih pipkavih kolača. :D :D Upravo zbog toga me još više oduševila ova tvoja prekrasna izvedba. :)

    ReplyDelete
  11. ja ne znam više što da kažem a da se svaki put ne ponavljam. ali fotke su ti stvarno vrhunske draga...predivno! a šubare tqako dobro izgledaju da sam odmah dobila volju da ih napravim :)

    ReplyDelete
  12. Prekrasne su! No i ja sam jedna od onih koji sve vole izlit u jedan protvan, namazat kremom i gotovo! :)

    ReplyDelete
  13. odlično, ja ih nisam radila, ali sigurno da hoču, pogotovo nakon ovih tvojih divnih slikica

    ReplyDelete
  14. Baš si ih prekrasno napravila , jako mi se sviđaju kao i tvoje uvijek prekrasne fotkice !

    ReplyDelete
  15. Ajajajjjjjj! ;)))))) Ludo su dobri! I ja sam se na njih spotakla, ali nemrem se s tobom mjeriti! :))

    ReplyDelete
  16. Sooo cute!!!! Im emailing my mum the link shell love them!! Great pictures too!!

    ReplyDelete
  17. Hvala Tanja:) Eoc, thank you:)
    Josipa, ja nisam ni znala da se rade s orasima, he he. Hvala ti.
    Shangri, ma ide meni pecenje kolaca, ali ne i njihovo rezanje:)
    Federica, thank you:)
    Snjezo, istina, ostane tog biskvita, ali ja ga iskoristim za nekakve kuglice, pa puknem u duboko i imam za nenajavljene goste:)
    Masatera, jako mi je drago da ti se svidja moja izvedba, a ne moze niti biti drugacija kad je recept odlican:)
    Hvala Vera:)
    Tadeja, uopce ne sumnjam u tvoju izvedbu, hvala ti:)
    Andrea, nisu uopce pipkavi,m vjeruj :) Hvala ti puno!
    Monika, hvala ti puno, znas da mi tvoje misljenje i savjeti puno znace:)
    Vali, i ja imam takvih trenutaka, pogotovo kad nemam vremena:)
    Nina, Branka, hvala vam puno!
    Thank you Tali:)
    Ljiljo, hvala ti:))

    ReplyDelete
  18. Nikada ih nisam pravila, cinilo mi se prekomplikovano...tvoje su super!

    ReplyDelete
  19. Baš su divne. Ni ja ih nisam nikad pravila.

    ReplyDelete
  20. ma kakvi loše izrezani - ove su šubarice baš lijepe, precizne i uredne! :) divota gledati, a sigurno još više i jesti! :)

    ReplyDelete
  21. ovo je jedan od onih kolsča koje ne mogu prestati jesti. ;) Moja mama ih je radila od kad sam bila mala, ali i sad kad zna da trebam doći u posjezu zna ih napraviti samo zbog mene...mljac i ove tvoje odlićno izgledaju!

    ReplyDelete
  22. Ja ih obozavam. Ljubav prema njima vucem jos iz djetinjstva. Prelijepe slike.

    ReplyDelete
  23. those are so cute and sound delicious!

    ReplyDelete
  24. Dear Sir or Madam,
    My name is Jenny and I am a contributor at www.mycitycuisine.org, a wiki project. I am currently working on an article about Ruske kape from Sarajevo for the project, and am in need of a photo for the article.
    I wanted to inquire in regards to your photo:
    http://www.flickr.com/photos/sweetcorner-jasenkablogspotcom/4378931301/
    The photo would be perfect for the article. Would you be willing to give mycitycuisine.org permission to use your photo for the project?
    If you agree to let mycitycuisine.org to use the photo, please specify the terms of permission in your reply so I can upload this photo with the correct license terms.
    1.) I certify that I am the owner of this photo. I grant mycitycuisine.org and its owner to use this photo for any purpose with attribution to me as the photo owner.
    2.) I certify that I am the owner of this photo. I release all rights of this photo and place this photo in the public domain.
    I thank you in advance and look forward to hearing from you.
    Best regards,
    Jenny
    PS: mycitycuisine.org is a wiki project so you are encouraged to contribute to it by sharing your knowledge of your local cuisine. Thank you.
    email address: j_chirita@yahoo.com

    ReplyDelete
  25. Thank you for translating in English lol my serbian isnt good whan it come to making cakes😍🤣😬

    ReplyDelete