Sunday, February 28, 2010

Bagels

ENGLISH VERSION BELOW
Ovo je moj prvi pokušaj izrade bagelsa i to samo zato jer sam mislila da to meni ne može uspjeti i da nikad neće biti kao oni kupovni koje obožavamo, pogotovo one punjene borovnicama. Bagelsima me zarazio moj dragi koji ih je svakodnevno doručkovao dok je živio u Americi. I stvarno su posebnog punog okusa, mekani i preukusni. Nakon što sam proštudirala preko nekoliko recepata, odlučila sam se na bagelse sa bloga
17 and baking, i definitivno odabrala pravi recept. Elissin tata je definitivno expert za bagelse. Recept je jako lijepo objašnjen, popraćen slikama postupaka, apsolutno nije kompliciran, a rezulatat je fantastičan. I drugi dan su još mekani, za razliku od domaćih kruhova koji su drugi dan (barem u mojim slučajevima), tvrdi kao kamen. Vjerojatno ima nešto u tome što se tijesto kratko prokuha prije pečenja, jer nema nikakvih drugih tajnih sastojaka. Potrebno vam je slijedeće:

2 žličice suhog kvasca
1 1/2 žlica šećera
300 ml tople vode
500 g brašna
1 1/2 žličica soli

Pomiješajte kvasac i šećer sa 120 ml vode i ostavite da stoji 5 minuta pa promiješajte. U većoj posudi promiješajte brašno i sol, napravite rupu u sredini i u nju ulijte kvasac sa vodom i šećerom. Dodajte pola količine preostale vode, promiješajte, dodajte brašno i ostatak vode pa zamijesite glatko tijesto. Pobrašnite radnu površinu i mijesite tijesto 10 tak minuta dok ne dobijete glatko, elastično i čvrsto tijesto. Ja nisam dodavala više brašna od napisanog jer nije bilo potrebe, mada u originalu recepta piše da se može dodati još brašna dok se mijesi. Lagano nauljite posudu u koju ćete staviti tijesto, pokrijte ga krpom i ostavite da stoji na toplom mjestu sat vremena, ili dok se ne udvostruči. Kad se tijesto diglo, pritisnite ga prstima po cijeloj površini i ostavite da stoji još 10 minuta. Tijesto podijelite na 8 jednakih dijelova i svaki dio izradite (izmijesite) rukama, oblikujte glatku lopticu, malo ju stisnite između dlanova, prst pobrašnite i napravite rupu u sredini svake loptice. Proširite rupu tako da sve prste jedne ruke stavite u nju, a drugom rukom rastežete odnosno oblikujete prsten. Neka vam rupa bude što veća, jer oni narastu u toku pečenja, pa da ne izgube oblik, odnosno rupu. Stavite bagelse na lagano nauljeni papir za pečenje, pokrijte ih ostavite da stoje 10 minuta. Pećnicu zagrijte na 220 stupnjeva C. U velikoj posudi zakuhajte vodu pa smanjite vatru. Stavite dva do tri bagelsa u kipuću vodu i kuhajte dok se ne podignu na površinu, oko jedne minute i onda ih preokrenite pa kuhajte još jednu minutu s druge strane. Izvadite ih, ostavite da se malo prosuše i stavite na lagano nauljeni papir za pečenje. Pecite ih 20 minuta dok ne pozlate i ostavite da se ohlade na žici.

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
BAGELS adapted from 17 and baking (makes 8 bagels)

This is my first attempt in baking bagels, and they came out perfectly thanks to great recipe and directions. Elissa, thank you so much for the recipe:).

ORIGIN RECIPE
2 tsp dry yeast
1 1/2 tbsp sugar
1 1/4 cups (300 ml) warm water
3 1/2 cups (500 g) unbleached flour,
plus extra for kneading
1 1/2 tsp salt


Sprinkle the yeast and sugar into 1/2 cup (120 ml) of the water in a small bowl. Leave for 5 minutes and then stir to dissolve. In a large bowl, mix the flour and salt together. Form a well in the center and pour in the dissolved yeast.
Pour half of the remaining water into the well. Mix in the flour and stir in the reserved water as needed, forming a firm and moist dough. Turn out onto a floured surface and knead until smooth and elastic, about 10 minutes. Gradually work in as much additional flour as possible while comfortably kneading to form a stiff and firm dough.
Put the dough in a lightly oiled bowl, turning the dough to coat it. Cover with a towel and let rise for 1 hour or until doubled in size. Punch down and let the dough rest 10 minutes.
Divide the dough into 8 pieces. Shape each piece into a ball – cup between your hands and press the bottoms together between your palms. Press down to get rid of air bubbles and roll the dough between your palm and the work surface to form a smooth ball. Coat a finger in flour and press it through each ball to form a ring.
Work the rest of your fingers into the hole, stretching the ring and widening the hole to about 1/3 of the bagel’s diameter. Place the bagels on a lightly oiled baking sheet and cover with a damp towel. Let rest for 10 minutes and preheat the oven to 425 degrees F (220 C).
Bring a large pan of water to a boil and then reduce to a simmer. Use a perforated skimmer to lowel the bagels into the water in batches of 2-3. Boil, uncovered, until they rise to the surface, about 1 minute. Turn them over once. Then remove from the pan, letting the water drain, and transfer to a lightly oiled baking sheet. Bake 20 minutes, until golden, and cool on a wire rack.

21 comments:

  1. Baš sam razmišljala ovih dana da ih i ja pripremim, prelistavam recepte...
    Ovi tvoji bagels su tako dobri, ne tražim više. Samo trebam zasukati rukave!

    ReplyDelete
  2. Stvarno se nisam namjeravala zezati sa bagelsima (ona rupa mi je uvijek isla na zivce, jer nadjev propada, laugenbroetchen su mi tu negdje po ukusu i postupku pravljenja), u zadnje vrijeme ih prave na dosta blogova, ali ove tvoje izgledaju tako dobro da cu se ipak odluciti:)!

    ReplyDelete
  3. Prelepo si ih napravila. I ja se nisam nikada usudila a stalno ih kupujem, posebno volimo one sa semenkama i sa crnim lukom.
    Fotke su ti mrak :)))

    ReplyDelete
  4. These bagels are so beautiful! You take such lovely pictures! :)

    ReplyDelete
  5. aaaa, fenomenalni su! nisam nikad probala bagelse ali ovi tvoji me tako mame, pogotovo ovi s pekmezom. uf... :) fotke fentastične!

    ReplyDelete
  6. Nisam ih nikada radila,a baš sam pre neki dan razmisljala o njima.Ako se odlučim radiću po tvom receptu.Jako lepo izgledaju a u ukus ne sumnjam!

    ReplyDelete
  7. u.. ja sam u americi prvi dan na doračku ulovila bagels i zagrizla u njega.. kad ono od luka i ne znam još nečeg .. više se nisam usudila ih niti pogledati a kamoli probati.. ali ovi tvoji izgledaju tako dobro, da bi se mogla predomisliti :)

    ReplyDelete
  8. Kako dobro izgledaju.
    Nisam ih nikad probala, zapravo sve što o njima znam se temelji na onom viđenom na filmu. :)
    Izrada ne djeluje komplicirana i vjerujem ti da su jako ukusni jer na fotkama izgledaju savršeno. :)

    ReplyDelete
  9. Ovo ti je fenomenalno! Jel'to ono što se u nekim filmovima da vidjeti da prodaju na štapu? Ako je to i drugi dan svježe, to bi mi bilo odlično rješenje Timni za sendvič za školu, umjesto kruha, a otkačeno je skroz ovako s rupom! :)
    Fotkice su ti preslatke, upravo mame na griz!

    ReplyDelete
  10. Hvala Snjezo, s ovim receptom neces pogrijesiti.
    Melrose, nisam jos probala laugenbroetchen praviti, ali znam da su fini i sigurno cu ih raditi, hvala ti:)
    Ljiljo, uopce ne vjerujem da tebi nesto ne bi moglo uspjeti:)
    Elissa, thank you once again for the recipe:)
    Monika, hvala ti:)
    Vera toplo ti ih preporucujem :)
    Shangri, vjerojatno si zagrizla u krivi, probaj najobicnije pa sam sigurna da ces promijeniti misljenje:)
    Andrea, hvala ti, izrada apsolutno nije komplicirana, samo eto sto je dodatni korak, kratko ih prokuhati.
    Tadeja, hvala ti. Ti vjerojatno mislis na corn dog, hrenovka umotana u przeno tijesto, to je isto jako fino, tipicna americka hrana i vrlo kaloricna:)

    ReplyDelete
  11. Ni ja ih nikad nisam probala, iako sam često razmišljala o njima i uvijek me čudilo to s kuhanjem. Tvoji su prekrasni i nadam se da ću skupiti hrabrost uskoro!

    ReplyDelete
  12. man that looks incredible!

    ReplyDelete
  13. ovo izgleda fantastično ! slike su prekrasne a peciva su ti ispala baš kako treba, još i bolja ! :))

    ReplyDelete
  14. hehe, ovi tvoji bagelsi me podsjetili na priču jedne prijateljice: kad je bila na moru s obitelji, upoznali su neke amerikance, oni su poželjeli pojesti bagel pa su obišli sve naše pekare i shvatila da u nijednoj nema tih njihovi bagelsima pa se nisu mogli načuditi :))
    savršeno su ti ispali, ali samo 8? ja bih odmah morala udvostručiti mjeru za nas :)

    ReplyDelete
  15. oprosti, žurim pa imam 100 grešaka :)

    ReplyDelete
  16. Fenomenalno izgledaju, printam receptic pa cu morati jedno da nadjem vremena da isprobam...ah, tvoje fotkice su najbolja preporuka!;)))

    ReplyDelete
  17. Uh, tvoji bagelsi zaista izgledaju vrhunski. Uvijek mi je bio zanimljiv način na koji se pripremaju, priča o porijeklu, raznorazni "srodnici" bagelsa. Sve mi je to tako privlačno da bi mi trebala tri života da sve istražim i isprobam.

    ReplyDelete
  18. Nisam ih nikad jela ali ovi tvoji me totalno privlačeeeee !!! Prekrasni su !!

    ReplyDelete
  19. This is Elissa's Dad, I am so glad you liked making the bagels, they look beautiful! Can't wait for you to try my lox recipe too.

    ReplyDelete
  20. Hvala Vali, toplo ti ih preporucujem:)
    oneshotbeyond, thank you:))
    Branka, hvala ti:)
    Josipa, dosta ti je 8, oni su deblji i puni, i jos namaz na to....:)))
    Hvala Selma, Masatera i Lana:)
    Elissa`s dad, thank you so much for stopping by, bagels are perfect, and right now I`m making new batch:)) I`ll try your lox recipe too, definetely:))

    ReplyDelete
  21. E pa stvarno mocno izgledaju s tim dzemom. izgledaju tako "zivo" na ovim tvojim preljepim slikama :-)

    ReplyDelete