Sunday, May 31, 2009

Tortica od limuna i malina

Jedna osvježavajuća i lagana tortica, čiji me krajnji rezultat oduševio, krema od limuna i mousse od malina, kombinacija je dobitna u svakom slučaju. Jedina mana većini mojih tortica je što bi trebale prenoćiti u hladnjaku, pa ih obavezno radim navečer, jer mojim tamaniteljima ne bi smetalo niti kad bi ju žlicom jeli (ovdje uključujem i sebe, jer se teško kontroliram i nisam baš karakter). Ili ju napravim dok još ima ostataka neke druge torte ili kolača, da se ovu pusti na miru dok ne dođe do faze rezanja. Ova je, em što je jedva odležala noć, jedva i uslikana, jer je moj malac pokraj mene jedno 150 puta u minuti izjavio da želi već jednom probati tortu i da je dosta slikanja, a on se najviše i oduševio njom, jer inače voli kremaste i slojevite kolače (jede sloj po sloj, a ne sve zajedno). Dakle, potrebni su Vam slijedeći sastojci za biskvit (kalup promjera 26 cm).

5 jaja
5 žlica brašna
5 žlica šećera
pola vrećice praška za pecivo
50 g maslaca

Krema od limuna
250 ml mlijeka
4 žumanjka
100 g šećera
1 vrećica želatine + 5 žlica vode
od jednog limuna sok
2,5 dl vrhnja za šlag
1 šlag fix
1 vanilin šećer

Mousse od malina
300 g malina
1 vrećica želatine
4 bjelanjka
2,5 dl vrhnja za šlag
1 vanilin šećer
1 šlag fix
100 g šećera

Crvene bobice
šećer u prahu
sok od limuna
crvena jestiva boja


BISKVIT
Pećnicu zagrijte na 180 stupnjeva. Kalup za tortu pobrašnite. Brašno prosijte s praškom za pecivo.vŽumanjke i šećer izmiksajte i dodajte maslac narezan na listiće, dobro izradite. Dodavajte malo po malo brašna. Bjelanjke istucite u čvrsti snijeg i kuhačom ih umiješajte u smjesu sa brašnom. Gustu smjesu iskrenite u kalup i pecite cca 15 do 20 minuta, provjerite čačkalicom. Biskvit ohladite, maknite ga iz kalupa, stavite na tanjur na kojem ćete poslužiti tortu i oko njega stavite prsten od kalupa.

KREMA OD LIMUNA
Iscijedite sok od jednog limuna. Mlijeko zakuhajte. Žumanjke i šećer pjenasto izmiksajte. Želatinu otopite sa vodom i ostavite 10 minuta da nabubri. Mlijeko lagano dolijevajte smjesi sa žumanjcima, ali cijelo vrijeme lagano miksajte i na kraju dodajte limunov sok. Kad smjesu jednolično izmiksate, vratite na vatru i kuhajte na laganoj vatri, neprestano miješajući dok se ne zgusne. Maknite sa vatre i stavite da se hladi u posudu sa hladnom vodom. Umiješajte želatinu koju ste otopili na laganoj vatri, ostavite da se smjesa ohladi i stavite ju na desetak minuta u hladnjak.
Vrhnje za šlag čvrsto istucite s vanilin šećerom i šlag fixom ukoliko je potreban, i lagano mu
umiksajte kremu od jaja i limuna. Kremu istresite na biskvit oko kojeg ste stavili prsten od kalupa, poravnajte i stavite u hladnjak.

MOUSSE OD MALINA
Maline koje ste oprali i osušili (ako koristite zaleđene, stavite ih u cjediljku da se dobro iscijedi suvišna tekućina) i 50 g šećera izmiksajte štapnim mikserom ili multipraktikom. Želatinu promiješajte sa 3 žlice dobivenog pirea i ostavite da stoji 10 tak minuta. Vrhnje za šlag čvrsto istucite s vanilin šećerom i šlag fixom. Bjelanjke istucite na pari ( na skroz laganoj vatri) i dodajte preostalih 50 g šećera, i miksajte ih par minuta na pari, maknite sa pare i miksajte još par minuta. Smjesu sa želatinom također otopite na pari ili u posudici na vatri i dodajte ostalom pireu od malina te dobro promiješajte. Dodajte pire sa želatinom u istučeni šlag, promiješajte kuhačom i malo po malo dodavajte snijeg od bjelanjaka i sve lagano promiješajte drvenom kuhačom. Iskrenite na kremu od limuna i stavite u hladnjak na par sati ili preko noći.
Nakon što je odstajala, 4 dl vrhnja za šlag čvrsto istucite sa vanilin šećerom i šlag fixom i nanesite na cijelu tortu.

CRVENE BOBICE
Šećer u prahu prosijte, umiješajte limunov sok i malo crvene boje, stavite u plastičnu vrećicu za zamrzavanje, odrežite mali vrhić i na pek papir štrcajte male kuglice, ostavite da se osuše i poslažite ih na tortu.


24 comments:

  1. Ajoj prekrasno izgleda, tako nekako nježno :)

    ReplyDelete
  2. Your TORTICA is a piece of Heaven!!! EXCELLENT!

    ReplyDelete
  3. ajme jaoo...baš sam jedva dočekala tvoj novi recept...torta je predivna... a ja nikako da kupim kalup s onim obručem za torte pa da isprobam neku od tvojih veličanstvenih torti :D...morati ću u nabavku ;) a ova ideja za crvene bobice je odlična..:)

    ReplyDelete
  4. it is so nice and delicious!

    ReplyDelete
  5. joj kako lepo nezno izgleda... fotke su prelepe...

    ReplyDelete
  6. torta izgleda fenomenalno! budući da ja obožavam sve što ima limuna u sebi, a ni maline mi nisu strane, ovo definitivno ide na isprobavanje...a fotke su fantastične...nemam riječi ;)

    ReplyDelete
  7. 8.00 h, ja na poslu, a ti ovako... Pa je l' to ima smisla, kako ja sada da radim?! :) P E R F E K T N A je!

    Pozdravi!

    ReplyDelete
  8. O Bože, koja predivna nježna i osvježavajuća tortica:))

    ReplyDelete
  9. Prekrasno, obozavam tvoje torte!

    ReplyDelete
  10. Divna torta, savršeni recept i izvedba kao i uvijek od tebe, super !!!

    ReplyDelete
  11. Prekrasno e trotica...tolkova nejna i krasiva! Imam nagrada za tebe :)

    ReplyDelete
  12. Ja obožavam tvoje torte! I ova mi je savršena! Uskoro mi je rodjendan i planiram si napraviti jednu od tvojih torta, ali nikako da odlučim. :)

    ReplyDelete
  13. imas nagradu kod mene,preuzmi je ako zelis,lijep pozdrav od mene :)

    ReplyDelete
  14. Svidja mi se kombinacija, ljetno osvježavajuća :)

    ReplyDelete
  15. Torta je prekrasna, baš mi djeluje osvježavajuće i prikladno za ovo toplije vrijeme. Posebno su me oduševile fotografije koje su tako nježne i romantične. Sve skupa je prekrasno! :)

    ReplyDelete
  16. hvala vam cure:))
    thanks Maria, Nina and Mary:)
    Hvala pull za nagradu:)

    ReplyDelete
  17. ajmee, treba mi nešto za smirenje nakon ovih slika :) prekrasne su, najljepše do sad :) super mi je ideja za ove crvene bobice :)

    ReplyDelete
  18. Mljaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaccccc! Sad bih ušla u ekran kad bih mogla dohvatiti komadić ove divote!

    ReplyDelete
  19. Divotaaaaa! Vidjela sam ju na naslovnici časopisa "Repete" i zna se di sam prvo potražila... :D I našla!!! :*

    ReplyDelete
  20. lagana , vazdušasta poslastica.. dobar odabir teme...

    ReplyDelete
  21. Jasenka, ne znam da li si osmislila ovu tortu sama ili si recept preuzela, svejedno hvala ti puno! Instrukcije su detaljne i odlicne. Torta savrsena. Pravila sam je za cerkin rodjendan. Moji prijatelji su takodje odusevljeni, teraju me da im prevedem na engleski.

    ReplyDelete