Tuesday, March 24, 2009

Limun keksići


Kod nas u kući ne smije ponestati kolača i keksića, ako nema ničega svi postanemo nervozni i kopamo po hladnjaku, a čokolada se više nikome ne podrazumijeva pod desert. I tako su keksići postali moja strast:), obožavam kombinirati sastojke, oduzimati, dodavati i pomalo eksperimentirati, i onda moje bolje polovice donose sud, mališa kaže kako je njemu sve fino što ja skuham (moš mislit), a on šuti i jede:), to je valjda dobar pokazatelj:) Ovi keksići su mi posebno fini, jer jako volim limun, a u njima je sok od cijelog limuna, mekani su, mirišljavi i sočni. Sigurno se pitate kako keksić može biti sočan, e pa ovaj može. Potrebno vam je slijedeće za 50 keksića:

120 g maslaca
400 g brašna
200 g šećera
100 ml kiselog vrhnja
1 jaje
1 čajna žličica praška za pecivo
od jednog limuna iscijeđeni sok
na vrh žličice sode bikarbone
prstohvat soli
2 čajne žličice naribane limunove korice



Maslac pjenasto izmiksajte i dodajte mu pola količine brašna i dobro promiješajte.
Dodavajte redom ostale sastojke, šećer, vrhnje, jaje, prašak za pecivo, sok od limuna, sodu, sol i limunovu koricu. Sve dobro izmiksajte i dodajte preostalo brašno i miksajte dok smjesa ne postane kompaktna, odnosno dok se ne pretvori u grudu. Stavite ju u hladnjak zamotanu u prozirnu foliju na sat vremena.

Pećnicu zagrijte na 180 stupnjeva, pleh obložite pek papirom. Tijesto razvaljajte na max. 5 mm debljine na dobro pobrašnjenoj podlozi, pobrašnite i valjak i površinu tijesta. Izrezujte modlicama oblike po želji i slažite ih na pleh. Oni se neće raširiti niti narasti, pa ne trebate raditi preveliki razmak. Pecite ih cca 7 do 10 minuta, ne smiju potamniti i jos moraju biti mekani kad ih izvadite iz pećnice. Ostavite da se ohlade, posipajte ih šećerom u prahu i pospremite u limenu kutiju.

23 comments:

  1. prvi put sam tu kod tebe, ali vidim ima svega zanimljivog. svaka čast! :)

    ReplyDelete
  2. Hvala maslinka:)
    Draga Ana-Marija, drago mi je da si svratila, hvala ti!

    ReplyDelete
  3. fotke su preslatke:) a keksiće okusom limuna obožavam:))

    ReplyDelete
  4. heheh..slažem se u potpunosti sa tvojom prvom rečenicom..i kod mene je ista stvar, a kad su ispiti da ne govorim...čokolada polako i prestaje biti samo desert, počinju je stavljat svugdje..;)))
    keksići su divni..vjerujem extra-ukusni, kutijica preslatka..:)

    ReplyDelete
  5. genijalno! obožavam kekseiće s limunom! ova kutijica je preslatka :)

    ReplyDelete
  6. Draga moja, evo i mene po prvi put kod tebe u gostima i mogu ti reci veoma sam prijatno iznenadjena, blog ti je prelep a poslastice znas i sama koliko volim jer si odlican domacica i kuvarica!!!
    Pozdrav darga i radujem se druzenju i na ovaj nacin!

    ReplyDelete
  7. zanimljivo!!!
    Drago mi je da sam naisla na ovaj blog...od sad cu ga vrlo rado posecivati

    ReplyDelete
  8. Divno, divno, divno.
    Uvod me je podsetio na nas. I ja tako kazem smanjicu slatkise, necu nista da pravim, ali onda krenemo da napadamo teglu sa nutelom.
    i cim to vidim, zasucem rukave :)

    ReplyDelete
  9. Draga Babuci, drago mi je da si svratila:)) Pozdrav i hvala ti na prelijepom komentaru:))
    Olgica, drago mi je da ti se svidja blog, hvala ti:)
    Ljiljo, hvala ti...ja uopce ne zelim imati teglu nutele kod kuce:))

    ReplyDelete
  10. Prelepi keksici,zaista imas vrlo kreativnih ideja!

    ReplyDelete
  11. Verice, drago mi je da si svratila:))

    ReplyDelete
  12. Ja, koja sam prosjecna kuharica, fascinirana sam, svaka cast, skidam kapu, prelijepo! Pozdrav iz Osijeka! Ana

    ReplyDelete
  13. gdje kupiti takav pleh?!

    ReplyDelete
  14. crveni s točkicama bijelim, moja mama je oduvijek htjela takav pleh pa sam joj mislila kupit za božić, ali...

    ReplyDelete
  15. aha:) ali to nije pleh, to je kutija papirnata i poklopac:)

    ReplyDelete
  16. da znam, nije mi bitno, radije bi pleh, ali ne znam di da ga kupim, pa ako znas di se kupi ta kutija? stvarno bi me spasila...

    ReplyDelete
  17. hahaha...ima li toga kod nas, ja trazila na internetu, ali nista

    ReplyDelete