Sunday, March 22, 2009

Elegantna kakao tortica


Još sam pod dojmom ove tortice iako sam ju pravila prije nekih tjedan dana, naravno jednostavna je, lagana i prozračna, parfe kojim sam oduševljena. Omjer sastojaka za parfe kremu sam pogodila u "sridu", iako nisam imala unaprijed razrađen plan kao inače:)
Draga Godiva sa bloga Chocolate Dust mi je jednom prilikom rekla kako voli moje torte jer nisu previše nacifrane i ukrašene, zapravo uopće nisu nacifrane i ukrašene:), glazure sa strane nikad nema, nešto sitno, tek toliko na površini.... baš volim jednostavnost i volim da se vidi slojevitost i presjek bez rezanja, i onako su mi nekako slatke na taj način. E pa, Godiva ova je posebno "ukrašena" za tebe:) na jedan nehajan način, u mom stilu:)

Potrebno Vam je slijedeće za biskvit, kalup promjera 20 cm
5 jaja
5 žlica šećera
5 žlica brašna
1 prašak za pecivo
50 g čokoladnih mrvica


Krema
50 g gorkog kakaa u prahu
50 g šećera u prahu
2 želatine u prahu
2 šlag fixa
2 vanilin šećera
400 ml vrhnja za šlag
2 dl mlijeka
par žlica ruma za preliti biskvit

Ganache krema
200 g tamne čokolade za kuhanje
200 ml slatkog vrhnja

Dekoracija
listići badema

Pećnicu zagrijte na 180 stupnjeva. Kalup za tortu pobrašnite. Žumanjke pjenasto izmiksajte sa šećerom. Od bjelanjaka istucite čvrsti snijeg. Brašno promiješajte s praškom za pecivo. Žlicu po žlicu brašna dodavajte smjesi od žumanjaka, miksajte dok ne dobijete jednoličnu smjesu. Kuhačom lagano umiješajte snijeg od bjelanjaka i čokoladne mrvice. Biskvit će biti visok pa ga pecite cca 30 minuta, provjerite čačkalicom.

Kad je pečen i dobro ohlađen prerežite ga na pola i prelijte svaki sa par žlica ruma. Kakao promiješajte s hladnim mlijekom. Želatinu otopite sa 10 žlica vode i ostavite 1o minuta na nabubri. Vrhnje istucite u čvrsti šlag sa šlag fixom i vanilin šećerom. Na kraju umiksajte šećer u prahu. Želatinu otopite na slaboj vatri i umiješajte je u smjesu s kakaom. Ostavite smjesu da stoji 5 minuta i nakon toga ju umiješajte mikserom u šlag. Stavite prvi biskvit na tanjur, stavite oko njega prsten od kalupa, izlijte smjesu, poklopite drugim biskvitom i stavite u hladnjak preko noći, ili nekoliko sati da se hladi. Zatim maknite prsten i napravite ganache kremu.
Čokoladu razlomite na kockice, vrhnje stavite na laganu vatru i kuhajte ga do točke vrenja, prije nego zavrije prelijte kocke čokolade i miješajte dok ne dobijete jednoličnu smjesu.

Pokrijte posudu prozirnom folijom i stavite u hladnjak na par sati. Kad se počne stiskati (ne smije biti pretvrda jer ce vam biti teško premazati po biskvitu), premažite cijelu tortu kremom, onako nemarno:) Dekorirajte po želji, ja sam ju posipala listićima badema.

Ganache kremu napravila sam večer prije, odnosno kad i tortu, tako da je ujutro mogu odmah premazati. Do jutra se je već dosta stisnula, pa sam je ostavila malo na sobnoj temperaturi da omekša i umiješala 1 dl hladnog mlijeka u nju i onda se je lijepo premazivala preko biskvita.





14 comments:

  1. Savršeno! Čokoladna bomba! I dekoracija mi se jako svidja, vrlo je elegantna. :)

    ReplyDelete
  2. netherland, jesi to ti?? pa ja tek sad skužila da si nam se i ti pridružila u bloggerskim vodama! jeeeej, dobro došla! :) blog izgleda sjajno i baš se veselim našem druženju ;)

    ReplyDelete
  3. hej monchi, bas mi je drago da si svratila:)) hvala ti..ja polako sepam, nakon niz tehnickih problema konacno sam ga nekako napola napisala:)

    ReplyDelete
  4. drago mi je da sam te pronašla:) odsad te pratim ;) torta izgleda božanstveno!

    ReplyDelete
  5. jaoo..dobro došla Netherland!!!! s guštom ću te sad dodati na blog listu :DDD
    kao sto vec rekoh tvoje torte su savršene i vrlo spontane..i ova je divna..:D
    pozz od Ebbe ili Marigold :))

    ReplyDelete
  6. Drage moje dame,
    Moram priznati da mi je bas drago da ja imam tu privilegiju i cast da probam veliki deo sjajnih recepta koje priprema Sweet Corner i SUPER SU !!!!!!!!
    Pozdrav
    Makedonac/ST

    ReplyDelete
  7. Hej Ebba, pa nisam znala da se krijes pod Marigold:))Hvala ti puno:))I vidimo se:)
    Sime hvala ti, moj vjerni obozavatelju:))Pozdrav!!!

    ReplyDelete
  8. Caos Netherland! Dobrodosla u klub :)
    Tortica je predivna!

    ReplyDelete
  9. Divna i bogata tortica netherland. Zaista ih tako bas najvise volim, kada omogu da se vide i slojevi i kako curka kremica i glazura od cokolade. Nema na njoj nista sto je nejestivo.
    Hvala ti dear :)))

    ReplyDelete
  10. bas si to fino napravila! svaka čast :)

    ReplyDelete