Sunday, March 15, 2009

Glazirana čokoladna torta


Recept je iz Zlatne knjige, bilo je preinaka, ali ne prestrašnih:) Jedino što sam izmijenila je da sam ispekla dva biskvita, odnosno poduplala količinu sastojaka za biskvit, jer kad sam ispekla jedan kao po receptu, činio mi se pretanak za prerezati na pola. Isto tako sam poduplala količinu preljeva, jer mi se takodjer činilo da ga ima premalo. U originalu recepta, kalup za tortu je 23 cm. Isto tako, iako sam se strogo držala recepta,krema na slici recepta je jako svijetla, sto je nemoguce s obzirom na kolicinu kakaa, a moja je tamna.No to sve nije bitno jer torta je jako fina i lagana, a i sami sastojci upucuju na to.

Biskvit, količina za jedan:

150 g glatkog brašna
50 g gorkog kakaa
1 žlicica praška za pecivo
pola žlicice soda bikarbone
150 g šecera
90 g maslaca
2,5 dl mlijeka
1 veće jaje
1 žličica esencije vanilije
prstohvat soli


Čokoladna krema
70 g šecera
50 g gorkog kakaa
2 žlice gustina
3,7 dl slatkog vrhnja
1 žlica maslaca
1 žličica esencije vanilije


Čokoladni preljev
2 žlice maslaca
4 žlice gorkog kakaa
140 g šećera u prahu
1 žličica esencije vanilije
4 žlice vode

Zagrijte pećnicu na 180 stupnjeva. Model promjera 24 cm namažite maslacem i posipajte kakaom. Brašno, kakao, prašak za pecivo, soda bikarbonu i sol promiješajte u posudi. U drugoj posudi izmiksajte maslac, šecer, jaje, vaniliju i mlijeko i kad smjesa bude jednolična dodajte smjesu od brašna i sve dobro izmiksajte. Tijesto izlijte u kalup i pecite cca 40 do 50 minuta.
Kad se ispeče ostavite ju u modelu 10tak minuta i premjestite na rešetku da se ohladi. Na isti način ispecite drugi biskvit.

ČOKOLADNA KREMA
U posudi izmiješajte kakao, šecer i gustin. Lagano umiješajte slatko vrhnje, pa smjesu stavite na vatru i miješajte dok ne zavrije, ostavite još minutu dvije na vatri pa maknite. Nakon toga umiješajte maslac i vaniliju, prekrijte prozirnom folijom i stavite u hladnjak.

ČOKOLADNI PRELJEV
Maslac sa dvije žlice vode stavite na vatru, kad zakipi, maknite sa vatre i dodajte kakao, šećer i vaniliju. Miješajte dok glazura nije glatka. Ostavite da se ohladi. Stavite biskvit na pladanj, namažite kremom i pokrijte drugim biskvitom i odozgo polijevajte preljevom tako da se oblije i obod torte. Tortu prije posluživanja stavite u hladnjak sat vremena.

2 comments: